Hoe vaak per week kom jij in de Albert Heijn? En wees eens eerlijk, hoe vaak kijk jij op dat blauwe bord met de gevraagd/aangeboden bord? Het lijkt een eeuwenoud fenomeen te zijn en iedereen kent dit bord, maar vrijwel niemand neemt echt de moeite om er af en toe even op te kijken. Want als je dat doet wel zou doen, zou je er ook achter komen dat op dit bord niet alleen standaardadvertenties worden geplaatst. Het is een plek waar mensen kunnen samen komen en waar mensen elkaar kunnen leren kennen.
Of het nou om een nieuwe vissenkom gaat, of een leesclubje dat nieuwe leden zoekt. Met de gezelligheid van de feestdagen in het vooruitzicht heeft Albert Heijn de mensen achter blauwe kaartjes opgezocht en hun verhalen in kaart gebracht. Zo is een oma op zoek naar een aquarium voor haar kleinzoon, maar heeft ze geen bezwaar tegen een lekkend aquarium. Klinkt een beetje vreemd toch, waarom is dat niet erg? Omdat het niet voor vissen is, maar voor wandelende takken. Don’t judge a book by it’s cover, dat blijkt maar uit deze kaartjes bij het magische blauwe bord. Met deze bijzondere reclame van Albert Heijn komen wij in ieder geval al helemaal in de kerststemming.