We staan er vaak niet bij stil, maar opgroeien in de huidige samenleving is flink anders dan hoe wij opgroeiden of hoe onze ouders opgroeiden. Spelen was voor ons ravotten in de tuin, boomhutten bouwen, of vadertje en moedertje spelen met de poppen. Tekenen, knutselen, knippen en plakken. Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend, dat dit bij de kindertijd hoort, maar veel ouders staan er niet bij stil dat hun kinderen dit eigenlijk helemaal niet doen.
Tegenwoordig spelen kinderen niet met hun poppen of Lego, maar met liever met hun Wii of iPad. Buitenspelen? Nee, ze zitten liever binnen. Dat verschil tussen hoe de kindertijd ervaren wordt door verschillende generaties en hoe technologie hier een rol in speelt, wordt mooi weergegeven in deze commercial. Drie verschillende generaties van meerdere families worden gevraagd wat zij graag deden of doen als kind zijnde. Trotse opa’s en oma’s vertellen over de enorme boomhutten die ze bouwden en hoe ze met alle kinderen uit de buurt samen op straat speelden. Ze leven weer helemaal op terwijl ze hierover vertellen. Een groot contrast met de jongste generatie, die het alleen maar over gamen, tablets en televisie hebben. Twee jonge meisjes geven zelfs aan dat smsen en emailen hun ‘favorite things to do’ zijn…
Hoe ga jij om met technologie als moeder? Spreek je met je kinderen af ze een bepaalde tijd mogen gamen of tv kijken per dag? Stuur je ze af en toe naar buiten? Praat met ons mee op Facebook!